Latest Art Work

Sunday, September 13, 2009

Would you stay with me?

This photograph showing a starving Sudanese child being stalked by a vulture won Kevin Carter the 1994 Pulitzer Prize for feature photography.

2 months later, Kevin Carter was found dead on Wednesday night, apparently a suicide, police said yesterday. He was 33. An inquest showed that he had died of carbon monoxide poisoning.

I remembered his photo too. It was highly controversial with a serious public blacklash on why the photographer could still calmly take photo and not help the girl. Should he? There is never a right answer. In photography, it is known every seconds matter. But in life-threatening situation, it is also known that every seconds matter. So, what should a photographer decision be?

Source: Flatrock

如果我有一个像学长那样好的对象,的确草莓我也不要了。 Hmm可是我永远也不要草莓啊!小八岁啊!只是8横着看是无限的∞,代表无限的可能性。而认真考虑有小天这个选择是蛮诱惑的。哈哈!

 

从前从前,有一只鳖,她老是把头抬得高高的,好像在等什么东西一样。别人就问啦,你是在等什么呢?她就说,没有啊,我只是在晒太阳而已,其实这只鳖在等一只北极熊。有一天北极熊从非洲回来了,那现在鳖是不是回到北极熊身边了?

"她留下,你出去,因为这是我家!"
我真的好喜欢小天的冲动,因为好好笑,也好窝心。
我也喜欢女王的逞强,痛也不喊痛,什么都要靠自己。

One day the pain will pass
and only the beautiful memories will stay.

只是
傷口上撒鹽,
雖然會好得快,
但是也會痛得吱吱叫

今天选着在我的农历(也叫阴历)生日烧香求神指点我.感觉好奇怪,好像两天之内,大了两岁。太玄了!

0 comments: