Latest Art Work

Thursday, June 28, 2018

教我看世界的勇气 , 把最好的我交给爱我的手里

最好的 - 于文文&伊一
作词:李怡萱
作曲:于文文
联合创作:伊一

于:
红了的眼睛
你将我的手放在掌心
没太多言语
你的爱一向沉默安静
那一些倔强的任性
那被宠坏的孩子气
留在我的房间里
随时随地家都在这里

伊:
教我认识自己
教我看世界的勇气
把最好的我交给爱我的手里
让幸福继续陪着前进

合:
当成长写着日记
快乐悲伤我都珍惜
在最好的时刻里遇见了爱情
认真的练习认真沉溺
想在一起 

于:
关上了耳语
爱和我约定放心相信
满天的星星
太多的愿望触不可及

伊:
唯一如信仰般确定
是爱情动人的语气
能让我专心聆听
风和日丽都变成风景

于:
学着不只自己
学两人世界的勇气
看最好的我走进爱我的心里
让幸福继续陪着前进

合:
任时间筛出默契
一颗真心多不容易
在最好的时刻里酿成了爱情
醉人的微醺醉人着迷
想在一起 

于:
教我认识自己
教我看世界的勇气
把最好的我交给爱我的手里
让幸福继续陪着前进

合:
当成长写着日记
快乐悲伤我都珍惜
在最好的时刻里遇见了爱情
认真的练习认真沉溺

伊:
想在一起 于:
不再犹豫 伊:
想在一起 于:
说我愿意

于文文 say the first half of the song is a love letter of a daughter to the dad, and the second half is a love letter to the daughter's groom. I was particularly touched especially when 伊一  shared her father's letter to her, on growing up and on wedding. And I thought of my dad when I hear this song. All the reasons why I chose this path now is because of him. I always remember that scene "看最好的我走进爱我的心里 让幸福继续陪着前进".

Thank you dad. And may you be forever blessed. 

0 comments: