Latest Art Work

Wednesday, April 11, 2007

散步 by jiuhukia

Site : 散步

Sometimes I will read this author's article. He has just turn dad a few months back and his articles are usually related to his baby. His article in "My Paper" today is written very beautifully.

那一个下午,
我们相约一起去散步。

那路旁的老树,
还有布满小石头的黄泥路,
牵着你的手的我对你说:
好喜欢这种感觉,
熟悉的小路,有着我们的快乐回忆;
两个人的脚步,有着我们一起走到今天的幸福。

牵着我的手的你却对我说:
“我已经爱上了另一个人,
一个让我为他失眠、为他流泪、为他欢笑。
他的一举一动都牵动着我。”

你说他长得很像我,
尤其是当我皱着眉头沉思的时候,
是因为这样你才爱上他吗?
你问:
“你介意让出一半的空间给他吗?”


微笑。
其实,
我也和你一样,
早已爱上了他。

I just have that sweet warm feeling oozing out from my body. It speaks of a parental love so tender and fragile, so loving. This baby should be basking in bliss. Haha

0 comments: