Latest Art Work

Thursday, April 01, 2010

Down with spoilt photos

Totally depressed.. to the extent I rather spend time watch movie than to think..

I had wanted to find my Switzerland photos only to realise the CD had spoiled. I ended up finding ways and means to repair it... still in the midst hoping for a miracle. Blind faith...

But mood was really down... And so I ended up watching movies like If Only and The Ugly Truth.. and a typical Taiwan teen pop – Down with love (就想赖着你). All the typical plots, where I can guess the next move to the extent I felt bored watching .. but due to depression I continued watching the typical Taiwan teen pop. I think it has to do with my character to always persist something to the end which makes me able to finish this drama.

Actually I don’t understand why some people will do foolish things for love that makes nobody happy. And why simple Jane will always get the true love (傻人有傻福?). Or why the pretty girl will always be the insensible one who first give up the love then regret bitterly and ultimately end up becoming the greatest sore loser.

And I really don’t understand why Ella must have a little cow horn hair. And why I don’t seem to like Michael this time sigh. Sometimes I find him handsome, sometimes I don’t. But one thing for sure, he is indeed a 滥好人. Perhaps it is because Jerry is the guardian angel this round…

Oh and Jerry is using a Lenovo lappie… and once again I’m amazed by the typing speed of Taiwanese. Really tempted to learn Bopomofo… And lastly, I think I prefer 寂寞光年 better.. because I cannot help asking this..

还有什么值得追求
还有什么可以拥有

Everytime I do some spring cleaning, I will find stuff to shred.. and I will find stuff I cannot bear to throw.. but is it really worth it? I don't know.. I only know I would rather lost certain memory photos which I cannot bear to delete than lose my trip photos... sigh I really wanted to do a Love-Hate Snow album series... why must I lose my favourite country photos.. Argh!!!

劉力揚-禮物



终於可以在今天划上句点
一整夜 翻阅过去画面
快想不起我们为何会诀别
只看到那双你送的鞋

走一步又一步 我才发现绕了个圈 走了好几年 又回到原点

你送的礼物 会不会太特别
毫不避讳 那不安的传言
但渐行渐远 习惯到没感觉
难道你早想要我走远

你送的礼物 在此刻好体贴
陪我回忆 把过往走一遍
穿了这些年 难免会有污点
就像每段爱 总会有终点

世上最残酷的 恐怕是时间
困住人 一切却还向前
乾涸的眼再挤不出一点咸
爱到如此可悲的境界

走一步又一步 却跟不上你的脚步
你满意了 为什麼我却只想要哭

你说做自己吧 我们都做回自己 哦~
不要再为爱受委屈

你送的礼物 会不会太特别
毫不避讳 那不安的传言
但渐行渐远 习惯到没感觉
难道你早想要我走远

你送的礼物 在此刻好体贴
陪我回忆 把过往走一遍
穿了这些年 难免会有污点
就像每段爱 总会有终点

你送的礼物 原来是一场劫
终於分别 夙命一样准确
可笑到想要 你赔给我时间
爱情有时廉价得可怜

光著脚我一路奔跑 鲜血泪水一路狂飙
收起我的骄傲 承认曾经备受煎熬
鞋上那记号 只有你能明了
过了这一夜 我就全忘掉

刘力扬 - 寂寞光年



是谁从我天空摘走了星星
一转眼 眉头聚满乌云
从来快乐悲伤都自己横行
忘了我也值得被关心

一双手一个 梦
一路上不断的俯冲
痛到忘了要怎么喊痛

漫长的寂寞淹没我的难过
我的世界是零下的沙漠
其实我也想要拥抱的 温柔
融化这颗坚强的泡沫

漫长的等候让人特别失落
锋锐寂寞把天空都割破
还有谁能够紧握着我的手
陪着我期待 消失的彩虹

是谁将阳光都剪成了雨滴
天灰了 快乐总有限期
从来都陷在孤独的流沙里
忘了我也配被人在意
一个 人一直走看着梦像做了又空
精疲力尽有没有哪里可以停泊

漫长的寂寞淹没我的难过
我的世界是零下的沙漠
其实我也想有 拥抱的温柔
融化这颗坚强的泡沫

漫长的等候让人特别失落
锋锐寂寞把天空都割破
还有谁能够紧握着我的手
陪着 我期待消失的彩虹
那是谁的温柔留在我的小手
微不足道却那么重

漫长的寂寞把意志都吞没
整个世界是沉默的漩涡
有 谁能陪我手牵着手出走
带我离开空洞的星球

还有什么值得追求
还有什么可以拥有
把怀抱借给我是不是就不再颤抖
有 谁能带走这美丽的哀愁
能让我相信被爱的理由

p/s: Because of Down with Love, I learnt more about designer Karim Rashid especially since his designed ASUS laptops - The Asus Eee PC Seashell by Karim Rashid were recently showcased in the IT show. This is where design and hardware can actually integrate... interesting.

0 comments: