Latest Art Work

Friday, August 21, 2009

眼球先生-愛情想太多

出至: 愛情想太多


你说,你知道我很聪明
了解你所做的决定,一个伤害我的决定
可是聪明的你,却永远不会知道
后来的我,怎么了?

所以,究竟,我是真的聪明
还是傻得可以
让聪明的你,以为我聪明
让自私的你,误会了我的假聪明

*****

愛情本來就是一種想太多,
我們都愛自尋煩惱,
我們都在自作自受.......

*****

你知道嗎??
以前,當我 孤獨的時候,
會有很多對抗的方法,
現在,當我孤獨的時候,
我不再用那些曾經習慣的方法,
唯一能幫我的,
就是" 想你" 這個最簡單的方法,
這個 你不曾體會的方法
這個 我自己想到的方法

我的又不快樂有很多很多的原因,
但是如果還是因為你,你會想知道嗎?
是我又再 小題大作了嗎?
還是我根本就該躲在無所謂的城堡裡,
一個人自言自語,等待著傷口慢慢痊癒,
然後呢?它好了我該慶祝嗎?
如果一直都沒好我又應該怎樣嗎?

想念 是一種 很玄的東西,
喜歡你,它會不請自來的 
填滿 整個腦袋 空隙;
遺忘 也是一種很玄的東西,
不愛了,那個曾經 滿滿的你
就這樣 悄悄的 消失殆盡,
唯一不玄的是,這兩樣玄的東西,
都是因為你

過去的都過去了,剩下的只是散落在心中,
脆弱且不完整的回憶,有些很清晰,有些很模糊,
有些是曾經發生過的,有些是瞎掰的,
試過很多方法,確定它們永遠都不會再回來了,
既然這樣,那就 讓一切都過去吧!
不然它們一直擋路,
新的 就很難再靠近

Bflygal's comment: 两年前读的书,两年后写了读后感,事物已变,但是读后感没变。

Anyway while at it, I saw some Sex and the City Movie quotes that I forgot to published too...

Women come to New York for the two L's: Labels and Love.
>> Hmm no wonder I have yet to find an urge to visit NYC

Samantha Jones: [hands Carrie her iPhone, which Carrie returns somewhat disgusted]
Carrie Bradshaw: I don't know how to work this!
>> Guess what, I'm still using an ancient N70 phone because indeed, I can't fancy those touchscreen phones. But then I'm beginning to love my BB too haha. What to do, I'm a tech-gal at heart!

Marriage is a daunting institution. It’s been known to suck the romance out of a relationship, but also deepen it.
It’s something you can’t question; you just have to do it.
>> Actually I never question the existence of love, nor marriage and I fully respect family.

Anyway looking back now, I have to admit SATC movie or TV isn't deeply etched in my mind. Kinda forgot most of the scenes. Probably fashion is the only thing I want to learn.. but I'm just too lazy...

0 comments: